WEJDŹ Z NAMI NA SZCZYT

PLANY TRENINGOWE

Przygotuj się do wymarzonego trekkingu. Przejście Tatr, trekking w Karkonoszach, wejście na Rysy a może długodysnasowy szlak? Z nami przygotujesz formę do każdego górskiego celu. Dowiedz się jak budujemy formę w góry.

Jak wygląda budowanie formy do trekkingów górskich?


Wykonywanie kilkugodzinnego wysiłku w górach wymaga odpowiedniego przygotowania organizmu. Szczególnie tyczy się to osób prowadzących siedzący tryb życia oraz osób nieaktywnych fizycznie. Podczas wycieczki górskiej Twoje stawy i mięśnie będą wykonywać zwiększoną pracę i mogą boleć Cię po zakończonej wędrówce, dlatego warto odpowiednio je przygotować przed pójściem w góry. Budowanie kondycji z Formą na Szczyt polega na wykonywaniu 3-4 treningów tygodniowo, które są dopasowane do możliwości Twojego organizmu. Co ważne, treningi zaplanowane są w taki sposób, aby maksymalnie dopasować je do Twojego grafiku obowiązków,  możliwości czasowych i dostępu do sprzętu sportowego.

Wspieramy osoby rozpoczynające przygodę z górami oraz wprawionych trekkersów.

Do jakich celów przygotuje mnie trekkingowy plan treningowy ?

Osoby, które przygotowujemy w góry, zazwyczaj rozpoczynają swoją przygodę z trekkingiem czy zdobywaniem wierzchołków. Marzy im się trekking w Karkonoszach, Bieszczadach czy wejście na Tatrzańskie szczyty, np. na Giewont czy Rysy. Zaletą współpracy z Formą na Szczyt, jest to, że jesteśmy w stanie zasugerować Ci  górskie cele na podstawie Twojej aktualnej formy fizycznej. Wykorzystujemy do tego aplikacje treningowe mierzące pracę Twojego serca podczas wysiłku. Dzięki temu wiemy, jaki jest poziom Twojej kondycji i możemy pomóc Ci wybrać cele górskie, które są dopasowane do poziomu Twojej formy fizycznej.

Z kim najczęściej współpracujemy w przygotowaniu treningowym do trekkingów?

Nasi podopieczni, to osoby w różnym wieku. Najmłodsza osoba, z którą współpracowaliśmy miała 14 lat. Najstarsza 72 lata. Przygotowujemy też osoby startujące z różnego poziomu. Część osób wymaga większego skupienia się na układzie ruchu, tak aby nie bolało ich nic podczas chodzenia po górach, a część np. w pierwszym etapie treningów skupia się na redukcji wagi. Nie ma znaczenia, w jakiej formie i wieku jesteś. Jeśli nie masz przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania ćwiczeń fizycznych, to możemy Ci pomóc. Co ważne, wspieramy też miłośników gór, którzy zgłaszają się do nas po długiej przerwie od treningu lub po przebytych kontuzjach. Wtedy skupiamy się, aby trening był maksymalnie skupiony na zdrowym powrocie do formy.

W jaki sposób są układane treningi?

Na początku współpracy przeprowadzamy godzinną konsultację online, podczas której omawiamy wszystkie istotne sprawy związane z planowaniem treningu. Na tej podstawie układamy plan treningowy dopasowany do Twojego kalendarza, możliwości zdrowotnych oraz aktualnego stanu wytrenowania. Jeśli lubisz konkretne aktywności np. jogę, squasha czy rower to takie aktywności też znajdą się w Twoim planie. Z drugiej strony, jeśli nie lubisz jakiejś aktywności np. biegania czy treningu na siłowni, to nie będziemy na siłę planować ich w programie ćwiczeń. Ważne są oczywiście niezbędne ćwiczenia, które będą poprawiały Twoją formę, ale postaramy się je dobrać w taki sposób, aby nie stanowiły dla Ciebie trudności. Chcemy aby cały proces przygotowania był dla Ciebie przyjemny, bo budowanie formy do wejścia na szczyt, stanowi wg. nas część drogi.  Kiedy już zaczniesz realizować treningi, będziemy łączyć się na konsultacje, podczas których będziemy służyć Ci radą oraz wspólnie z Tobą planować dalsze treningi.

Szkolenie z FNS
Z naszej wiedzy treningowej skorzystały już setki osób. Dzięki współpracy indywidualnej możemy wykorzystać naszą wiedzę i doświadczenie dokładnie pod Twoje potrzeby.

Czy dam radę trenować systematycznie?

Nasze statystyki treningowe pokazują, że jeśli ktoś przejdzie przez pierwszych 8 tygodni planu treningowego, to w kolejnych miesiącach regularna aktywność fizyczna staje się nawykiem i codziennością. Dla większości osób największym problemem w utrzymaniu systematyczności treningowej jest brak planu lub brak realnego i mierzalnego celu. Nakreślenie planu oraz ram czasowych w realizacji poszczególnych etapów budowania formy, daje perspektywę osiągnięcia celu. Przy dobrym dopasowaniu treningów do poziomu aktualnej kondycji oraz możliwości czasowych, staje się to znacznie łatwiejsze. Szczególnie jeśli w trakcie Twoich przygotowań będziesz stosować metodyczny plan treningowy a o wysoki poziom motywacji i wsparcie w realizacji celu zadba trener.

Czym różni się kadra Formy na Szczyt od trenerów personalnych pracujących na siłowni?

Nasza kadra to osoby, które doskonale rozumieją specyfikę wysiłku w górach oraz wiedzą, jakie ćwiczenia pomogą najlepiej przygotować się do trekkingów. Wszyscy nasi trenerzy pracują wg. naszego autorskiego systemu treningowego, który jest ukierunkowany na rozwój formy w góry. Co ważne, osoby pracujące w Formie na Szczyt posiadają wyższe wykształcenie kierunkowe. To oznacza, że ukończyły akademie wychowania fizycznego lub uniwersytety medyczne. W naszym teamie nie ma osób, które nie posiadają odpowiednich kompetencji i doświadczenia, co powoduje, że możemy bezpiecznie i skutecznie przygotować Cię do wędrówki po górskich szlakach. Wiemy jak ważny jest Twój komfort psychiczny podczas treningów i współpracy treningowej. Szczególnie jeśli dopiero zaczynasz swoje przygotowania i masz obawy związane z ze startem. Nasz team to osoby o wysokim poziomie kultury osobistej, dbające o poczucie komfortu naszych podopiecznych podczas całego okresu współpracy.

Czy plan do trekkingów jest tylko do osób początkujących?

Rzeczywiście, większość osób współpracujących z nami zaczyna swoją przygodę z górami. Najczęściej chcą pokonywać szlaki górskie bez zadyszki i jednocześnie zadbać o zdrowie. Są jednak osoby, które przygotowujemy do długodystansowych szlaków takich jak Główny Szlak Beskidzki (GSB) czy Główny Szlak Sudecki (GSS). Często też pracujemy nad formą osób, które wyjeżdżają na trekkingi w alpy czy himalaje. Takie osoby są często  wprawionymi piechurami, ale obawiają się czy dadzą radę codziennie wędrować przez kilka dni. Podczas takiej współpracy, skupiamy się na budowaniu wytrzymałości oraz przygotowaniu układu ruchu do długotrwałej wędrówki, tak aby nic nie bolało podczas wysiłku. 

Współpracując z nami:

Sprawdź opcje współpracy z nami w oparciu o pakiety treningowe.

Pakiet Standard

Plan treningowy dopasowany indywidualnie na podstawie konsultacji, podczas której trener przeprowadza obszerny wywiad i ustala założenia treningowe. Stworzymy dopasowany dla Ciebie plan przygotowania treningowego. Treningi obejmują okres miesiąca i są rozpisywane co dwa tygodnie na podstawie konsultacji i analizy indywidualnego progresu.  Otrzymasz też od nas filmy przedstawiające zasady wykonywania najważniejszych ćwiczeń, które należy realizować celu wzmocnienia mięśni i uniknięcia kontuzji. 

Miesięczny pakiet zawiera:

  • Pierwszą konsultację trenerską – 60 min na podstawie której tworzymy plan treningowy.

  • Raz na dwa tygodnie – 30 min konsultację telefoniczną/video podsumowującą zrealizowany trening 

  • Indywidualny plan treningowy układany na podstawie konsultacji.

  • Filmy z instruktażowe dotyczące wykonywania ćwiczeń wzmacniających oraz treningów rozciągania.

  • Regularne wsparcie trenera w zakrskie budowania celów sportowych i górskich

 

Miesięczna współpraca z jednym z naszych trenerów – 399 zł

Pakiet Premium

Plan dla osób, które chcą zmaksymalizować swoje szanse na optymalne przygotowanie do celu górskiego i chcą być pod stałą opieką trenerską. Plan jest ustalany na podstawie obszernej konsultacji. Treningi są rozpisywane na tydzień, po czym trenerzy podczas konsultacji analizują progres i przygotowują dalszy plan. Trenerzy analizują wiele czynników wpływających na progres treningowy, m.in. takich jak: ilość godzin snu każdego dnia i w skali tygodnia, poziom wypoczęcia sprawdzany za pomocą testów oceniających zmienność rytmu serca i samych zapisów rytmu serca podczas treningów.

Plan ten jest maksymalnie dopasowany do możliwości Twojego organizmu, a stała współpraca z trenerem pozwala Ci na jak najlepsze przygotowanie do wyprawy w określonym czasie.

Miesięczny pakiet zawiera:

  • Wstępną konsultację online, na podstawie której opracowujemy Twój plan treningowy.

  • Indywidualnie dopasowany plan do możliwości Twojego organizmu.

  • Plan rozpisywany na każdy tydzień.

  • Maksymalnie dopasowany plan do możliwości Twojego organizmu i stylu życia.

  • 1 x w tygodniu konsultację telefoniczną/video podsumowującą zrealizowany trening w danym tygodniu na podstawie,  której trener układa plan treningowy na kolejny tydzień.

  • Możliwość dwukrotnie zmiany planu treningowego w trakcie miesiąca. 

  • Filmy instruktażowe dotyczące wykonywania ćwiczeń wzmacniających oraz rozciągania. 

 

Miesięczna współpraca z jednym z naszych trenerów – 599 zł

plany treningowe w formie na szczyt

Plany treningowe opracowują

trener specjalizujący się w przygotowaniu wydolnościowym i treningowym do wypraw górskich. Przygotowywał m.in członków Narodowej Zimowej Wyprawy na K2 2017/2018. Ukończył AWF w Poznaniu, gdzie przeprowadził badania z udziałem alpinistów, które zostały opublikowane w High Altitude Medicine & Biology – prestiżowym czasopiśmie dot. medycyny i fizjologii wysokogórskiej. Jest wielkim miłośnikiem wspinaczki górskiej i sportowej.

trenerka w naszym zespole. Absolwentka Gdańskiego AWFu, fizjoterapeutka, trenerka przygotowania motorycznego. Na co dzień zajmuję się głównie problemami układu ruchu, ortopedią urazową oraz prewencją kontuzji. Opiekuję się sportowcami zawodowymi oraz amatorami. Pracowała z kadrą narodową kanadyjkarek juniorek, zawodniczkami klasy mistrzowskiej gimnastyki sportowej, tenisistami, lekkoatletami, triathlonistami, piłkarzami oraz siatkarzami. W górach jest o każdej porze roku, czy to w skale czy w lodzie.

 

trener przygotowania wydolnościowego i motorycznego, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum na kierunku fizjoterapia. Współpracuje (zarówno trenersko jak i fizjoterapeutycznie) z zawodnikami skialpinizmu, biegów górskich oraz wspinaczami, a także przygotowuje uczestników wypraw wysokogórskich. Szymon w naszym zespole jest najbardziej multidyscyplinarnym trenerem. Posiada doświadczenie i  wiedzę z zakresu treningu do wypraw i trekkingów, skialpinizmu, narciarstwa zjazdowego, treningu kolarskiego, biegowego i wspinaczkowego. 

Może się pochwalić takimi osiągnięciami jak:

  • Narciarsko i skiaplinistycznie – zjazd z wysokości 5800 m n.p.m w Kirgistanie, 15 lat doświadczenia jako instruktor narciarstwa , 10 lat doświadczenia ze skitouringiem.

  • Rowerowo: 500km w 48h po Górach Sowich, Górach Złotych i w Masywie Ślęży.

  • Wspinaczkowo: drogi sportowe do poziomu 6.3, w boulderingu 7, wspina się też wielowyciągowo w Tatrach.

  • Biegowo: własne projekty biegowe (np. 34,7km w Tatrach, 2320m przewyższenia w czasie 5:06h)

Mamy nadzieję, że spodobała Ci się nasza oferta i widzisz potencjalną wartość we współpracy. Chętnie wesprzemy Cię w realizacji Twojej górskiej pasji.  Jeśli chcesz rozpocząć z nami współpracę zgłoś się przez ankietę. 

Jeśli nie wiesz czy zaproponowane przez nas rozwiązania trafiają w Twoje potrzeby, zostaw nam do siebie namiar przez ankietę powyżej lub napisz do nas. Chętnie porozmawiamy z Tobą na temat tego jak może wyglądać Twoje przygotowanie treningowe do trekkingów. Współpracujemy z osobami z różnymi potrzebami, będącymi w różnym wieku. Rozumiemy, też że możesz mieć pytania i wątpliwości. Jesteśmy otwarci na rozmowę- oddzwonimy lub napiszemy do Ciebie po wypełnieniu ankiety 🙂