Górski obóz szkoleniowo-treningowy w Tatrach

Cena 1099zł/1199zł

W tym 3 noclegi, wyżywienie, treningi w górach, szkolenia z trenerami i dietetykiem.


Zależy Ci na poprawie formy przed wyjazdem w góry i zadbaniu o zdrowie na co dzień?

Zapraszamy na obóz treningowy wszystkie osoby chcące poprawić formę, poszerzyć swoją wiedzę na temat treningu i zdrowego odżywiania oraz zadbać o bezpieczeństwo w górach.


Obóz szkoleniowo treningowy z Formą na Szczyt odbędzie się w Zakopanem w dniach 03-06.01.2020r. Podczas obozu wykonamy trening kondycyjne w górach oraz zapewnimy profesjonalne szkolenia w wysokiej jakości ośrodku hotelowym Fian. 

Jedyny tak zaawansowany program szkoleniowy w kraju.

 

– Ponad 10 godzin działalności treningowo-szkoleniowej w górach.

– Szkolenie z zakresu prewencji kontuzji i rolowania – Łącznie 2,5h  zajęć podzielonych na 4 bloki. 

– 3 godziny praktycznego szkolenia treningowego – przygotowanie motoryczne do biegów górskich i alpinizmu.

– Warsztaty z dietetykiem – wybór i testowanie produktów żywieniowych do biegów górskich i na wyprawę wysokogórską

– Szkolenie – przygotowanie kondycyjne do długotrwałego  wysiłku w górach

– Warsztaty – szczegółowa ocena zapisów pracy serca, adaptacji treningowej, analiza progresu treningowego w środowisku nizinnym i wysokogórskim. Na przykładzie programów :Garmin, Suunto, Polar, Strava. 

– Wykład – ocena możliwości organizmu pod kątem doboru celu górskiego

– Wpływ wysokości na możliwości wydolnościowe i zmiany fizjologiczne organizmu. 

– Warsztaty – regeneracja jako kluczowy aspekt wpływający na postęp w treningu oraz sukces wyprawy

– Szkolenie teoretyczne –  żywienie w drodze na szczyt – zasady zdrowego odżywiania na co dzień oraz w trakcie działalności górskiej (biegi górskie, alpinizm)

W sumie 23 godziny szkoleń, treningów i warsztatów.

Szczegółowy program obozu.

Program obozu może się zmienić w zależności od pogody i warunków jakie będą panowały na szlakach.

  • Treningi kondycyjne w górach

    3 treningi w górach (łącznie około 10h) – Jeśli pogoda pozwoli, to planujemy zrealizować 3 treningi kondycyjne w górach. Podczas treningu będziemy monitorować tętno, tempo oraz szybkość wznoszenia.

  • Szkolenie z prewencji kontuzji i automasażu (Łącznie 2 h)Podczas warsztatów skupimy się na leczeniu najczęstszych kontuzji, które zdarzają się na skutek długotrwałej aktywności w górach. Szkolenie będzie podzielone na 4 treningi trwające od 30 do 60 minut, dzięki czemu materiał szkoleniowy i nawyki ruchowe zostaną lepiej utrwalone.

  • Warsztaty z dietetykiem – wybór i testowanie produktów żywieniowych do biegów górskich i na wyprawę wysokogórską. (60 minut)

    Konserwa, pasztet a może liofilizowany jarmuż i żele energetyczne bez konserwantów? Co włożyć do plecaka, aby było lekkie, praktyczne, ale przede wszystkim spełniało swoją funkcję – dostarczało energii i wspierało nasz organizm w trakcie górskich aktywności? Podczas warsztatów z dietetyk Martą Naczyk będziecie mogli spróbować najlepszych produktów żywieniowych, które sprawdzają się podczas działalności górskich. Do przetestowania będzie kilkadziesiąt produktów, z których korzystają himalaiści, biegacze górscy oraz triathloniści.
  • Wykład – ocena możliwości wysiłkowych organizmu pod kątem doboru celu górskiego

    Kiedy zdecydować się na wejście na górę powyżej 5000 m n.p.m? Jakie kroki należy wykonać, aby być przygotowanym na ultramaraton?
    Alpinizm i biegi górskie, jak wszystkie inne sporty, wymagają odpowiedniego przygotowania kondycyjnego i zdrowotnego. Podczas tego szkolenia skupimy się na doborze celów sportowych i górskich na podstawie realnych możliwości organizmu, umiejętności technicznych, taktycznych, doświadczenia górskiego i możliwości psychomotorycznych. Przedstawimy najważniejsze badania, jakie należy wykonać przed rozpoczęciem przygotowań do realizacji celu górskiego oraz jak zbierać doświadczenie, aby być w formie do coraz bardziej ambitnych celów.
61823434_1113411448867599_2083258562481487872_o
20170907_113841
ccd1723e6924ec301d15239684de6a7f
adventure-altitude-backpack-691034
tetno
  • Warsztaty – szczegółowa ocena zapisów pracy serca, adaptacji treningowej, analiza progresu treningowego w środowisku nizinnym i wysokogórskim. Na przykładzie programów :Garmin, Suunto, Polar, Strava.Czym jest interwał RR, HRV, EPOC? Jak wpływa spadek saturacji na zapis tętna i dlaczego w górach każdy zapis treningowy należy ocenić wyłącznie na podstawie aktualnej aklimatyzacji? Jaka jest różnica w zapisie elektrogramu, a jaka poprzez fotopletyzmografię mierzoną na nadgarstku? Podczas warsztatów będziemy rozkładać na czynniki pierwsze wszystkie informacje dotyczące zapisów treningowych z pulsometru i zegarków treningowych. Porównamy wyniki z wysiłku na nizinach oraz w warunkach wysokogórskich. Będziemy pracować na różnych platformach treningowych, porównamy ich funkcjonalność i nauczymy się samodzielnie interpretować zapis pulsometru.
  • Przygotowanie kondycyjne do długotrwałego wysiłku w górach. Bieg górski, szybkie wejście na szczyt alpejski, długotrwały trekking w Himalajach, a może wyprawa w stylu oblężniczym? Każdy cel górski wymagać może różnego rodzaju przygotowania. Podczas tej części przedstawimy najważniejsze założenia treningowe, które przygotowują do długotrwałego wysiłku, jaki ma miejsce podczas biegu górskiego, trekkingu lub wyprawy wysokogórskiej. Przedstawimy kluczowe zasady dotyczące planowania treningu oraz form jego realizacji.
  • Wpływ wysokości na możliwości wydolnościowe i zmiany fizjologiczne organizmu. Przebywanie w warunkach górskiego niedotlenienia powoduje szereg zmian adaptacyjnych i znacznie wpływa na możliwości wysiłkowe organizmu. Podczas tej części szkolenia przedstawimy najważniejsze zasady wykonywania wysiłku w górach, które wpłyną pozytywnie na procesy aklimatyzacyjne. Przedstawione zostaną zasady wykonywania treningów w środowisku wysokogórskim oraz najważniejsze informacje z zakresu fizjologii człowieka w górach wysokich.
  • Regeneracja jako kluczowy aspekt wpływający na postęp w treningu oraz sukces wyprawy. Dla większości z nas najważniejszym aspektem w budowaniu formy jest dobrze wykonany trening oraz zrealizowanie założonych obciążeń wysiłkowych. Wiele osób zapomina jednak o odpowiedniej regeneracji i odpoczynku, a to właśnie w dniu regeneracyjnym nasza forma wzrasta, organizm adaptuje się i przygotowuje do kolejnego wysiłku. W tej części poruszymy temat superkompensacji, aktywnej regeneracji, dowiecie się o tym jak przyspieszyć  regenerację po treningu oraz jakie samodzielnie monitorować swój poziom zmęczenia dzięki kilku sprawdzonym testom.
  • Szkolenie –  żywienie w drodze na szczyt – zasady zdrowego odżywiania na co dzień oraz w trakcie działalności górskiej (biegi górskie, alpinizm).Ta część szkolenia zawiera wszystkie najważniejsze informacje na temat żywienia na co dzień, odżywiania około treningowego oraz podczas wyprawy wysokogórskiej. Dowiecie się jakie badania krwi należy wykonać przed wyprawą, jak komponować posiłku, aby wspierały nasze zdrowie oraz możliwości wysiłkowe. Przedstawione zostaną też najczęstsze błędy żywieniowe podczas żywienia na co dzień, w trakcie aktywności sportowej i podczas długotrwałej wyprawy górskiej. Nie zabraknie też informacji na temat odżywiania i nawadniania w górach wysokich, suplementacji i wzbogacania codziennego odżywiania wartościowymi produktami żywieniowymi.
  •  3 godziny praktycznego szkolenia treningowego – przygotowanie motoryczne do biegów górskich i alpinizmu. W przygotowaniu do biegów górskich czy alpinizmu kluczowym aspektem jest sprawny układ ruchu. Słabe mięśnie, dysbalans napięcia mięśniowego czy bóle stawowe mogą wykluczyć uczestnika wyprawy wysokogórskiej jeszcze zanim na dobre zacznie się aktywność w górach. Przygotowanie motoryczne stanowi trzon i fundament naszej sprawności. Podczas tej części uczestnicy dowiedzą się jakie ćwiczenia wzmacniające sprawdzą się w kontekście biegów górskich i alpinizmu. Skupimy się na poprawnej technice ruchu oraz najważniejszych zasadach w wykonywaniu treningu oporowego na podstawie wykorzystanie wzorców ruchowych. 

Kadra szkoleniowa



Karol Hennig – Trener specjalizujący się w przygotowaniu wydolnościowym i treningowym do wypraw górskich. Przygotowywał m.in członków Narodowej Zimowej Wyprawy na K2 2017/2018. Ukończył AWF w Poznaniu, gdzie przeprowadził badania z udziałem alpinistów, które zostały opublikowane w High Altitude Medicine & Biology – prestiżowym czasopiśmie dot. medycyny i fizjologii wysokogórskiej. Jest wielkim miłośnikiem wspinaczki górskiej i sportowej.

 

 

 

Marta Naczyk –  dietetyk sportowy w naszym teamie, łączy  pasję do górskich wyzwań wraz z logistyką żywieniową. Zajmuje się żywieniem osób, które przygotowują się do wypraw wysokogórskich, wspinają się i uprawiają sporty wytrzymałościowe (biegi ultra, kolarstwo, triathlon). Pracownik Zakładu Biochemii Żywienia Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, szkoleniowiec Kadry Himalaistów PZA, odpowiedzialna za zaplecze żywieniowe wyprawy oraz opiekę dietetyczną Narodowej Zimowej Wyprawy na K2 2017-2018. Wielokrotnie zdobywała czołowe miejsca w najtrudniejszych zawodach długodystansowych w kraju.

 

 

 



Nina Wiaderna – w naszym teamie pełni funkcję trenerki. Absolwentka fizjoterapii na AWF w Poznaniu. Ze sportów górskich uprawia wspinaczkę letnią i zimową oraz startuje w biegach górskich (m.in. Bieg Ultra Granią Tatr). Ma wiele lat doświadczenia w treningu sportowym oraz rehabilitacji.  Nina w zakresie treningu interesuje się najbardziej neurofizjologią oraz treningiem wydolnościowym.

O komfortową jakość noclegów i smaczne posiłki zadba personel Ośrodka Fian. Standardową opcją jest nocleg w pokojach dwuosobowych. Istnieje możliwość noclegu w pokoju jednoosobowym za dodatkową opłatą.

Zgłoszenia na obóz treningowy: kursy@formanaszczyt.pl
REGULAMIN OBOZU

W związku z długim weekendem (03-06.01.2020) dysponujemy ograniczoną ilością miejsc w pensjonacie.

O udziale w obozie decyduje kolejność zgłoszeń.

Cena early bird dla pierwszych 7 osób – 1099 zł
Cena regularna 1199 zł

Zapraszamy

Lekarz, trener, dietetyk

Trójka ekspertów wspiera Cię w drodze na szczyt.

Wspieramy amatorów i profesjonalistów,
których łączy pasja do gór.

Napisz do nas!

0