Górski obóz szkoleniowo-treningowy w Tatrach

10-13.09.2020 r. 

Cena 1099zł/1199zł

W tym 3 noclegi, wyżywienie, treningi w górach, szkolenia z trenerami i wyznaczenie indywidualnych progów wysiłkowych.

 

Zapisy : kursy@formanaszczyt.pl


Zależy Ci na poprawie formy przed wyjazdem w góry i zadbaniu o zdrowie na co dzień?

Zapraszamy na obóz treningowy wszystkie osoby chcące poprawić formę, poszerzyć swoją wiedzę na temat treningu i zdrowego odżywiania oraz zadbać o bezpieczeństwo w górach.


Obóz szkoleniowo treningowy z Formą na Szczyt odbędzie się w Zakopanem w dniach 10-13.09.2020r.*  Podczas obozu wykonamy trening kondycyjne w górach oraz zapewnimy profesjonalne szkolenia w wysokiej jakości ośrodku hotelowym Fian. 

* Uczestnicy obozu spotykają się w czwartek wieczorem. Działania szkoleniowe rozpoczynają się w piątek o godz. 8.00.

Jedyny tak zaawansowany program szkoleniowy w kraju.

 

– Ponad 10 godzin działalności treningowo-szkoleniowej w górach.

– Szkolenie z zakresu prewencji kontuzji i rolowania – Łącznie 2,5h  zajęć podzielonych na 3 bloki. 

– Warsztaty z treningu w warunkach hipoksji stymulowanej – wydolność w górach na wysokości 4000 m n.p.m.

– Szkolenie – przygotowanie kondycyjne do długotrwałego  wysiłku w górach

– Warsztaty – szczegółowa ocena zapisów pracy serca, adaptacji treningowej, analiza progresu treningowego w środowisku nizinnym i wysokogórskim. Na przykładzie programów :Garmin, Suunto, Polar, Strava. 

– Pomiary przemian energetycznych w górach z wykorzystaniem pulsometru, saturacji oraz ocena poziomu mleczanu.

– Warsztaty – regeneracja jako kluczowy aspekt wpływający na postęp w treningu oraz sukces wyprawy

W sumie 20 godzin szkoleń, treningów i warsztatów.

Szczegółowy program obozu.

Program obozu może się zmienić w zależności od pogody i warunków jakie będą panowały na szlakach.

  • Treningi kondycyjne w górach
    3 treningi w górach (łącznie około 10h) – Jeśli pogoda pozwoli, to planujemy zrealizować 3 treningi kondycyjne w górach nawet na wysokości 2000 m n.p.m. Podczas treningu będziemy monitorować tętno, tempo oraz szybkość wznoszenia.

  • Szkolenie z prewencji kontuzji i automasażuPodczas warsztatów skupimy się na leczeniu najczęstszych kontuzji, które zdarzają się na skutek długotrwałej aktywności w górach. Szkolenie będzie podzielone na 3 treningi trwające od 30 do 60 minut, dzięki czemu materiał szkoleniowy i nawyki ruchowe zostaną lepiej utrwalone.

 

  • Warsztaty z wykorzystaniem hipoksji normobarycznej.
    Podczas obozu wykonamy warsztat z hipoksykatorem. Sprzęt ten pozwala wytworzyć mieszaninę oddechową zbliżoną parametrom  tlenowym panujących na wysokości 4000 m n.p.m. Uczestnicy będą mieli okazję zaobserwować jak zmieniają się możliwości wysiłkowe oraz jak dostosowywać wysiłek fizyczny do indywidualnej reakcji aklimatyzacyjnej.

 

  • Pomiary indywidualnych możliwości wysiłkowych oraz ustalenie stref intensywności wysiłku.
     Podczas treningów w górach będziemy mierzyć jak Wasz organizm reaguje na wysokość oraz jaki jest aktualny poziom Waszej wydolności. To pozwoli nam na stworzenie dla Was indywidualnych stref intensywności wysiłku,  dzięki którym będziecie mogli lepiej przygotowanie do celów górskich i wykorzystać  indywidualne możliwości swojego organizmu.
61823434_1113411448867599_2083258562481487872_o
zrzut-ekranu-2020-08-20-o-14.22.01
292165c7-d45c-472e-b634-fa0345c1f7ca-2
adventure-altitude-backpack-691034
tetno
  • Warsztaty – szczegółowa ocena zapisów pracy serca, adaptacji treningowej, analiza progresu treningowego w środowisku nizinnym i wysokogórskim. Na przykładzie programów :Garmin, Suunto, Polar, Strava.Czym jest interwał RR, HRV, EPOC? Jak wpływa spadek saturacji na zapis tętna i dlaczego w górach każdy zapis treningowy należy ocenić wyłącznie na podstawie aktualnej aklimatyzacji? Jaka jest różnica w zapisie elektrogramu, a jaka poprzez fotopletyzmografię mierzoną na nadgarstku? Podczas warsztatów będziemy rozkładać na czynniki pierwsze wszystkie informacje dotyczące zapisów treningowych z pulsometru i zegarków treningowych. Porównamy wyniki z wysiłku na nizinach oraz w warunkach wysokogórskich. Będziemy pracować na różnych platformach treningowych, porównamy ich funkcjonalność i nauczymy się samodzielnie interpretować zapis pulsometru.

 

  • Przygotowanie kondycyjne do długotrwałego wysiłku w górach.Bieg górski, szybkie wejście na szczyt alpejski, długotrwały trekking w Himalajach, a może wyprawa w stylu oblężniczym? Każdy cel górski wymagać może różnego rodzaju przygotowania. Podczas tej części przedstawimy najważniejsze założenia treningowe, które przygotowują do długotrwałego wysiłku, jaki ma miejsce podczas biegu górskiego, trekkingu lub wyprawy wysokogórskiej. Przedstawimy kluczowe zasady dotyczące planowania treningu oraz form jego realizacji.

 

  • Wpływ wysokości na możliwości wydolnościowe i zmiany fizjologiczne organizmu.Przebywanie w warunkach górskiego niedotlenienia powoduje szereg zmian adaptacyjnych i znacznie wpływa na możliwości wysiłkowe organizmu. Podczas tej części szkolenia przedstawimy najważniejsze zasady wykonywania wysiłku w górach, które wpłyną pozytywnie na procesy aklimatyzacyjne. Przedstawione zostaną zasady wykonywania treningów w środowisku wysokogórskim oraz najważniejsze informacje z zakresu fizjologii człowieka w górach wysokich.

 

  • Regeneracja jako kluczowy aspekt wpływający na postęp w treningu oraz sukces wyprawy.Dla większości z nas najważniejszym aspektem w budowaniu formy jest dobrze wykonany trening oraz zrealizowanie założonych obciążeń wysiłkowych. Wiele osób zapomina jednak o odpowiedniej regeneracji i odpoczynku, a to właśnie w dniu regeneracyjnym nasza forma wzrasta, organizm adaptuje się i przygotowuje do kolejnego wysiłku. W tej części poruszymy temat superkompensacji, aktywnej regeneracji, dowiecie się o tym jak przyspieszyć  regenerację po treningu oraz jakie samodzielnie monitorować swój poziom zmęczenia dzięki kilku sprawdzonym testom.

 

Kadra szkoleniowa



Karol Hennig – Trener specjalizujący się w przygotowaniu wydolnościowym i treningowym do wypraw górskich. Przygotowywał m.in członków Narodowej Zimowej Wyprawy na K2 2017/2018. Ukończył AWF w Poznaniu, gdzie przeprowadził badania z udziałem alpinistów, które zostały opublikowane w High Altitude Medicine & Biology – prestiżowym czasopiśmie dot. medycyny i fizjologii wysokogórskiej. Jest wielkim miłośnikiem wspinaczki górskiej i sportowej.

 

Nina Wiaderna – w naszym teamie pełni funkcję trenerki. Absolwentka fizjoterapii na AWF w Poznaniu. Ze sportów górskich uprawia wspinaczkę letnią i zimową oraz startuje w biegach górskich (m.in. Bieg Ultra Granią Tatr). Ma wiele lat doświadczenia w treningu sportowym oraz rehabilitacji.  Nina w zakresie treningu interesuje się najbardziej neurofizjologią oraz treningiem wydolnościowym.

O komfortową jakość noclegów i smaczne posiłki zadba personel Ośrodka Fian. Standardową opcją jest nocleg w pokojach dwuosobowych. Istnieje możliwość noclegu w pokoju jednoosobowym za dodatkową opłatą.

Zgłoszenia na obóz treningowy: kursy@formanaszczyt.pl

W związku z dużym zainteresowaniem obiektem w sezonie zimowym, dysponujemy ograniczoną ilością miejsc.

O udziale w obozie decyduje kolejność zgłoszeń.

Cena early bird dla pierwszych 6 osób – 1099 zł
Cena regularna 1199 zł

Zapraszamy

Lekarz, trener, dietetyk

Trójka ekspertów wspiera Cię w drodze na szczyt.

Wspieramy amatorów i profesjonalistów,
których łączy pasja do gór.

Napisz do nas!

0